ont, det gör ont...

...när ens 2 månaders älskade Hugo plötsligt drabbas av hög feber. Igår kväll var han helt slapp, reagerade inte när man tog i honom. Han hade 39,2 graders feber. Ringer barnakuten som säger att det är ovanligt att så små barn får så hög feber. Vi skall avvakta och ge panodil i rumpan under natten. Idag på morgonen har febern gått ner till 38,0 men han är inte sig lik. Han ligger i sängen och är sååå tröött och slö. Bara sover. Ibland avger han ett litet leende, men det är inte mer. Blir man nervös eller blir man. Jag blir helt sjukt orolig.

Kl. 13.20 blir det att åka till Doktorn för de ville kolla varifrån han får feber. Fy fasen säger jag, hade jag vetat att man blir så nervös när ens barn blir sjukt hade jag inte skaffat barn. Vi får avvakta och se vad de säger.
Skall försöka få ett urinprov och hur lätt är det på en liten bebis.


Lilla Hugo...


...Vill att du ska vara såhär pigg..

Kommentarer
Postat av: Emelie

Plutten... :( Hoppas han blir frisk snarast!

2009-09-24 @ 15:01:36
Postat av: Ewa Moberg

Mormor vill också att du skall vara pigg - jag blir sååå orolig. Även om jag har två barn själv som varit sjuka när de var små så är detta värre. Men snart är han pigg o glad o skrattar igen - det är jag övertygad om. Ses ikväll plutten.

Mormor

2009-09-24 @ 17:21:17
Postat av: yvonne och ebba

2009-09-26 @ 12:07:05
Postat av: Farmor och ebba

Krya på dig Hugo. Ebba tycker att han ska ligga i sängen hela tiden tills han blir frisk.

2009-09-26 @ 12:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0